Thursday, May 14, 2015

Membebel 1

Masuk minggu ni dah sebulan lebih aku menganggur. 9/4 graduated as budak PASUM and now 14/5. Result pun dengar-dengar cerita dah nak keluar sebab meeting telah pun diadakan. Tinggal nak hantar result ke rumah je la kot. Budak uitm ade yg dapat result esok. Haha cuak tak cuak. Aku rasa aku tak berharap pun dekat result tu. Asalkan berbaloi dgn usaha pun dah alhamdulillah sangat. 

Disebabkan aku tak terpilih untuk menjadi FP, yg mana seramai 100+ yg telah berjaya dipilih, aku rasa terkilan at first. Tapi aku tahu yg Allah Maha Mengetahui. Bila aku tahu yg kali ni pun student pasum akan dipisahkan kpd beberapa kolej, terus aku lega sbb tak jadi FP. Moreover aku tak mohon betul-betul sangat pun. Just melalui org tengah apa lah sangat kan. Ramai yg lg layak untuk membimbing adik-adik pasum. I know that. And it is a big responsibility. MHS lah yg menjadi mercu tanda utama bagaimana wajah asasi UM yg sebenar. Menyampaikan dakwah kpd adik-adik pun satu kewajipan. 
Actually bila tengok kawan-kawan berkerja, hati ni tergerak lah jugak nak kerja. Timba pengalaman bak kata orang. Tapi kerja yg sesuai ialah cikgu. And i am not that interested to be a teacher. So akhirnya duduk jela di rumah menjadi babysitter kpd seorang baby berumur 9 bulan. End up bila kawan-kawan mak tanya atau org luar tanya buat apa sampai bulan 9? Tak kerja ke? Dan diri ini hanya mampu tersengih mcm kerang wangi :p 

Untuk adik-adik yg tidak tahu arah tuju anda, buat istikharah betul2 dan minta Allah tunjukkan yg terbaik sbb akak sendiri pun masih terkapai-kapai haha. Kita berdoa semoga Allah tunjukkan jalan yg benar. InsyaAllah. Kalau dpt diploma atau asasi, for me asasi untung sebab ade bantuan kerajaan so tak perlu buat pinjaman but diploma u have to pay on your own. Tapi dua2 ade pros and cons :)

Sehingga bersambung lagi dalam post merepek yg akan datang. Adios. 



My story not yours :) Thankyou !

0 Critism (;:

Post a Comment

COPYRIGHT HAJAR HUMAIRA RAMLAN :)