Monday, May 25, 2015

Result. Are you satisfied?

Today result um keluar. But for us we dont use 4 best instead we use 3 best only. Sebab 4 best tu menspoilkan segalanya. Yg mana tak dpt 4 flat 4 best insyaAllah dapat je kalau 3 best. Alhamdulillah tsumma alhamdulillah dengan result yg aku dapat. Seriously tak hebat pun mcm kawan2 aku yg lain. Semua almost 4 flat. Aku 3.8 pun tak jejak. But im grateful enough. Allah juga berfirman, jika kau bersyukur, akan ku tambah nikmatmu. My life in pasum was suffered enough for me to get 4 flat. I think what i have done was the best and i satisfied. My other friends ramai yg mula start takde konfiden nak pergi interview sbb tak dapat 4-. But my advice is you pergi je sebab rezeki ni tak dijangka. Sometimes mmg rezeki you kat situ so jangan risau. Lain lah result mcm aku kalau mntk UM mmg tak dapat la. Just have the faith and boost up yourself. Then sebenarnya Allah nak tgk apa reaksi kita terhadap result kita tu. Itulah definisi sebenar kita berjaya atau gagal. In conclusion, saya nak ucapkan tahniah pada semua dan saya doakan awak2 semua berjaya in your future undertaking insyaAllah. Semoga kita dapat belajar bersama sekali lagi for degree wahai classmates ku. Adios. 

P/s: jangan sekali2 kau persoalkan rezeki yg Allah dah tetapkan. Itu maknanya kau meragui kekuasaan Allah. 



My story not yours :) Thankyou !

0 Critism (;:

Post a Comment

COPYRIGHT HAJAR HUMAIRA RAMLAN :)