Friday, June 26, 2015

I could not imagine if one day, i lost my beloved person. In my simple family. I just have a brother and sister and single mother. How could i survive if one of them go first. I wish that i will not face all that. 

I still a small kid who needs my mum. I cannot handle everything like her. Drive kete pun terhegeh2 lagi. There are so many things that i have to learn. Doakan my mum panjang umur dan sihat selalu amin. So hargai your parents while they are still here. If one day one of them go away remember that u still have another one. 

Pernah la aku tengok satu iklan raya ni, pasal anak yatim yg sorg cacat penglihatan sorang lg susah nak brcakap. Diorg ni bestfriend kat rumah anak yatim. Kawan2 diorg time raya semua balik kampung dgn sedara mara and tinggallah diorg je kt situ. Pstu salah sorg ni ajak balik kmpg. Last2 kmpg yg dimaksudkan tu tanah kubur je. MasyaAllah mmg tangkap leleh lah. Boleh menangis tersedu2 tgk iklan tu. Cuba la tengok kt youtube. Supaya kita muhasabah balik nikmat yg kita ade. Org lain tak dapat beraya dgn keluarga. Kita yg beraya sakan ni pulak bongkak menunjuk2. Tak fikir perasaan orang lain? Tepuk dada tanya iman. 

First trimister of ramadhan telah berlalu. Apa amalan kita sudah cukup? Jom tingkatkan amalan dan banyakkan buat pahala. InsyaAllah. 


My story not yours :) Thankyou !

0 Critism (;:

Post a Comment

COPYRIGHT HAJAR HUMAIRA RAMLAN :)